»

Thursday, November 20, 2008

Εθνικές Κομμώσεις

H παγκυπρίου εμβέλειας έρευνα με θέμα "Εθνικές Κομμώσεις" που διεξήχθη κατά τη διάρκεια μιας λειτουργίας, χρησιμοποίησε δείγμα 1072 ανδρών και γυναικών από τους οποίους σκάρταρε όσους ήταν από 18-40 ετών, εφόσον οι κόμες τους δεν ήτο δυνατόν να κατηγοριοποιηθούν (ειδικά στις γυναίκες, κάθε μια τζι ένα στυλ). Έτσι, η έρευνα περιορίστηκε στις ηλικιακές ομάδες των 50 περίπου και άνω, όπου τα ευρήματα ήταν ξεκάθαρα:

ΓΥΝΑΙΚΕΣ



1. Κράνος Έλση




Όλο και καμιά δεκαριά δείγματα αυτού του στυλ θα σας βρίσκονται στον περίγυρο. Πρόκειται για το λουκ που υιοθετείται σχεδόν αποκλειστικά από γυναίκες κοντά και πάνω από τα πρώτα -ήντα και που τώρα πλασάρεται υπερηφάνως από την Πρώτη Κυρία. Σε καφέ, γκρι, ξανθό, κόκκινο μετά των αποχρώσεων αυτών.



2. Κράνος Ανδρούλα




Το δεύτερο στις προτιμήσεις των ώριμων κυριών, το Κράνος Ανδρούλα. Το λουκ αυτό απαιτεί πάρα πολύ τακτικές επισκέψεις στο κομμωτήριο καθότι ευαίσθητο στη συντήρηση - πρέπει να φαίνεται ωσάν να μην έχουν αφαιρεθεί τα μπικουτί (βλ. επίσης Μιμή Κυπριανού). Πολύ σουξέ σε ξανθό.



3. Κορνίζα Φωτεινή


Τρίτο σε συχνότητα το λουκ της τέως Πρώτης Κυρίας, Φωτεινής Παπαδοπούλου. Η κόμμωση αυτή επιτρέπει στα μαλλιά να πέφτουν με σχετική ανεμελιά, σε σύγκριση πάντοτε με τα φιξαριστά φτιασίματα των δύο πιο πάνω. Εδώ έχουμε μια κόμμωση που διατηρεί σε μεγαλύτερο βαθμό απ' ότι οι δύο πρώτες τη θυληκότητα της χαμένης νιότης ενώ το μάκρος (το πολύ μέχρι τους ώμους) επιχειρεί να αποδώσει τη σοβαρότητα, ωριμότητα και σοφία που έχουν φέρει τα χρόνια. Στους ανωτέρω χρωματισμούς.



4. Flamenco



Η τάση αυτή κυριαρχεί στις γυναίκες 75 ετών και άνω. Ενώ το λουκ στο εξωτερικό υιοθετείται πολλάκις από σταρ με λάτιν ταμπεραμέντο, στην Κύπρο βγαίνει μόνο σε λευκό ή ασημίζον. Δυστυχώς, δεν έχουμε φωτογραφία του δείγματος γιατί με "μαλλί γριάς" το Google βγάζει μπαμπάτζι.




Συμπεράσματα πρώτου μέρους: (α) Το ότι τις τρεις πρώτες τάσεις (αυτοκτονίας) φορούν εις πέρας οι πρώτες κυρίες της Δημοκρατίας, είναι ενδεικτικό των εθνικών διαστάσεων που παίρνει το θέμα. (β) Είναι άξιον απορίας ο λόγος για τον οποίο οι γυναίκες αυτής της ηλικίας απελευθερώνουν το σβέρκο τους (δηλαδή και η Κάρλα Μπρούνι θα τα κόψει όταν πενηνταρίσει;!). Οι ερευνητές μας σημειώνουν ότι στην τάση αυτή εξαίρεση αποτελούν οι celebrities, ιδιαίτερα οι εκτός Κύπρου διαπρέψασες (βλ. Madonna, Moore, Καρύδη, Βίσση, Κωχ, +Βουγιουκλάκη). (γ) Είναι άξιον απορίας, επίσης, το πώς στα 75-80 χρόνια οι κυρίες προκύπτουν με μαλλί που χρήζει κότσου, εφόσον κατά τις δεκαετίες 50s και 60s το διατηρούσαν καλοκλαδεμένο. Πιθανή απάντησις, το ότι η υφιστάμενη φουρνιά των γυναικών-φλαμένκο διατηρούσε αυτό το στυλ εκ νεότητός της ενώ οι υφιστάμενες 50-60άρες θα πάρουν το κρανούδι τους μαζί τους, if you know what I mean... If not, δεν χάθηκε ο κόσμος.




ΑΝΔΡΕΣ



Στους άνδρες τα πράγματα είναι πιο απλά εφόσον όλοι έχουν μαλλιά, τα οποία, ως επί το πλείστον, διατηρούν κοντά και σεμνά. Η διαφορά κόμμωσης από άντρα σε άντρα καθορίζεται από το βαθμό προώθησης του μετώπου προς το σβέρκο ή, αλλιώς, τη "σφαιρική *wink* επέκτασή" του. Ακολουθούν οι τρεις μεγαλύτερες ομάδες:



1. Ντροπαλό μέτωπο


Σε όσους το μέτωπο δεν έχει ξεθαρρέψει για να βγει τσάρκα προς το σβέρκο, παρατηρούνται κοντές και χωρίς κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον κομμώσεις. Σε μαύρο, λευκό, καφέ και τα ενδιάμεσα.




2. Επιθετικό μέτωπο και το Γλόμπος effect


Με περίσσιο θάρρος, το μέτωπο έχει εξαπολύσει σφαιρική *wink* επίθεση και έχει επιτευχθεί η επανένωση με το σβέρκο, όπως τον παλιό καλό καιρό που γεννήθηκαν. Οι ιδιοκτήτες επιθετικού μετώπου φροντίζουν να λαδώνουν το πρώην εύφορο έδαφος ώστε να στραβωνόμαστε οι υπόλοιποι όταν κτυπάει πάνω το φως. Σε πεshούι.




3. Μέτωπο με παρωπίδες και το Κάμπριο effect






Σ' αυτούς το μέτωπο έχει προωθηθεί προς το σβέρκο ωσάν με παρωπίδες: κοιτάει μόνο μπροστά. Εξ ου και η ύπαρξη τριχοτάπητος στα πλάγια. Το γεγονός αυτό επιφέρει συνήθως το κάμπριο effect: επιχειρείται κάλυψη του ξέφωτου της πρώην δασώδους περιοχής με ευφυεστάτη συρόμενη στέγη, κυπριστί "αχταρμάς", η οποία έχει τις ρίζες της κοντά στο ένα αυτί και τα πλοκάμια της φτάνουν μέχρι το άλλο. Στις προαναφερθείσες ανιαρές αποχρώσεις.



Συμπεράσματα δεύτερου μέρους: (α) Είναι αξιοσημείωτον ότι οι εγχώριοι άνδρες celebrities (πολιτικοί και ηθοποιοί) ανήκουν σχεδόν αποκλειστικά στην πρώτη κατηγορία, και δη το γεγονός ότι, πλυν ενός, οι Προέδροι του κράτους υπήρξαν (εγ)κεφαλικά στεγασμένοι. (β) Χρωματικά, σημειώνονται περιστασιακά κρούσματα απαλού μωβ, παστέλ ροζ και ανοικτού λαχανί, αλλά πρόκειται για περιπτώσεις όπου το εγχείρημα βαφής των μαλλιών σε μαύρο κορακί ή σοκολατί έχει αποτύχει.




-------Τέλος λειψιμιάς διατριβής-------




(Εκτός από τις ηλικιακές ομάδες που προαναφέρθησαν, ούτε τα νήπια ή οι έφηβοι καλύπτονται στην παρούσα έρευνα γιατί εκτός από "φυλετικά δυσπροσδιόριστοι μαλλουρόshυλλοι" και "μικρόσωμα δίποδα με χαίτη λιονταριού ή άλλου ζώου" δεν κατέστη δυνατό να χαρακτηρισθούν)